Привiт, дорогі друзі і читачі мого блогу! У цій статті я постараюся розповісти вам про те, що потрібно знати, перш ніж обрати свою бізнес-ідею.
Якщо ви читаєте цю статтю, то ви, безумовно, відноситесь до розряду людей, що віддають перевагу самостійно приймати рішення, і готові встати біля керма власного бізнес корабля. Вибрати дійсно вдалу ідею для бізнесу – це вже практично половина справи.
Основні принципи вибору бізнес-ідеї
По-перше необхідно визначитися з власними знаннями, перевагами і захопленнями. Для початку спробуйте просто скласти список областей бізнесу в яких ви маєте хороший досвід. Найчастіше сучасні люди мають хороші пізнання в областях зовсім не тих, в яких би їм було цікаво розвивати бізнес, тому наступним кроком буде складання списку ваших захоплень і сфер в яких ви бачите себе найбільш комфортно і натхненно.
Обміркувавши обидва списки ми рекомендуємо спробувати знайти перетин, можливо щось що ви не тільки вмієте робити, але і любите, що дозволить максимально точно наблизитися до вашої мети щодо створення власного малого бізнесу. Варто зауважити, що найчастіше люди мріють про відкриття власного бізнесу через нюансів, пов’язаних з обмеженням їх свободи і неможливістю розвиватися при роботі за наймом.
Наприклад, бухгалтер, захоплено займається своєю роботою, але при цьому незадоволений необхідністю працювати строго за графіком. Або маркетолог, трепетно ставиться до своїх обов’язків, але не знаходить розуміння його ідей у вище стоїть керівництва. Список таких нюансів досить великий і вкрай індивідуальний, тому перед тим, як визначитися з вибором ідеї для власного малого бізнесу було дуже корисно його вивчити
Отже, провівши попередню роботу ви знайшли приблизно ту саму область бізнесу, яка вас захоплює, і наступним кроком буде необхідність зібрати максимально можливу інформацію про неї. Так як область може бути досить обширна, то під час збору корисної інформації вам будуть часто потрапляти більш приватні і конкретні ідеї бізнесу, які дозволять вам розширити горизонт для втілення вашої задумки в життя. При такому вивченні, ви так само зможете скласти уявлення про реальний попит на даний вид бізнесу і наповненості ринку.
Підіб’ємо підсумки як обрати бізнес-ідею
Як вибрати нішу для бізнесу:
1. Експертність
Шукайте нішу в тій сфері, в якій ви професіонал. Можливо ви працювали в якійсь сфері, знаєте як протікають виробничі та організаційні процеси. Також добре розбираючись в даній сфері, ви зможете запропонувати клієнтам щось нове, що буде відрізняти вас від конкурентів. Це можливо тільки добре розбираючись в ніші, тільки маючи експертність.
2. Хобі
У перший час вам доведеться працювати дуже багато. З максимальною продуктивністю цього можна досягти тільки, якщо ви захоплені цим. Якщо вам не подобається ваш бізнес, то ви не досягнете максимальних результатів. Тому шукайте свою нішу в тому, що вам подобатися, що викликає у вас інтерес.
3. Те, що вас не влаштовує
Річард Бренсон відкривав бізнес в тих сферах, які його не влаштовували, як покупця. Одного разу він звертався в авіакомпанію, але йому вкрай не сподобався сервіс, після чого він зрозумів, що зможе організувати цей бізнес набагато краще. Подумайте, що вас не влаштовує або те, чого вам не вистачає в житті і спробуйте організувати цей бізнес.
В ідеалі необхідно, щоб ваш бізнес поєднував всі 3 пункту. Це дозволить вам досягти будь-яких висот.
4. Партнерський бізнес
Це альтернативний вид бізнесу. Зараз багато компаній, які займаються навчанням готові платити по 30-50% за залучення клієнтів. Якщо зосередитися на даному виді бізнесу, то можна заробити дуже непогані гроші.
По-справжньому гарна ідея малого бізнесу навіть в разі провалу дасть як мінімум безцінний досвід, який вкрай необхідний при плануванні власного бізнесу. У той час як спочатку погана ідея може стати справжнім прокляттям на довгі роки життя. Тому вибір бізнес-ідеї – це дуже і дуже відповідальне рішення. Перш ніж обрати ідею для бізнесу, перевірте її по наступних аспектах.
Що потрібно знати, перш ніж вибрати бізнес-ідею:
1. Чіткі дані
Перевірте чи є у вас чіткі дані в тій сфері діяльності в яку ви плануєте увійти. Перш ніж відкривати справу, вивчіть його і зберіть точні дані для аналізу.
2. Знати чим живе світ
Ви повинні бути в курсі всіх трендів світу. І відкривати свій бізнес, пов’язаний з трендами. Погодьтеся нерозумно буде відкривати магазин відеокасет, а, наприклад, SMM-агенство буде хорошим варіантом.
3. Зрозумілість для клієнта
Ви повинні на пальцях вміти пояснити клієнтові, чим ви займаєтеся. Клієнт повинен зрозуміти вигоду від співпраці з вами. Чим зрозуміліше буде бізнес, тим більше покупців буде у вас.
4. Зворотній зв’язок
Перш ніж відкрити бізнес отримаєте зворотний зв’язок. Проведіть опитування, анкетування і будь-які інші методи отримання інформації. Переконайтеся, що клієнтам буде корисний ваш бізнес. Пам’ятайте, що ваші інтереси не значать інтереси клієнтів і суспільства.
5. Пам’ятайте про конкуренцію
Наприклад, якщо ви збираєтеся відкривати перукарню, то потрібно пам’ятати про конкуренцію – напевно поблизу вже є перукарні. Виберіть місце згідно конкуренції. А також подбайте про унікальному торговій пропозиції (УТП).
6. Новітність і цінність для клієнта
У чому буде полягати новизна і цінність для вашого клієнта? Чому виберуть саме ваш продукт? Може ви у вас буде виділятися сервіс або якісь послуги. Подумайте над цим.
7. Хто ваш ідеальний клієнт?
Складіть портрет ідеального клієнта (ПІК) і випишіть всі способи залучення цього клієнта. Чим ширше буде діапазон, тим більша кількість клієнтів ви зможете залучити. Але пам’ятайте про об’єктивність.
Після того, як ви обрали бізнес-ідею, потрібно розкласти її на складові для забезпечення її успiху. 8 головних складових початку успішного бізнесу