Як і багато-багато хендмейдери, я починала свій шлях у цьому бізнесі, будучи мамою в декреті. Ще в січні нашої молодшої донечці виповнилося три роки, і начебто як треба було «виходити на роботу».

Але я вирішила продовжувати розвивати свою справу і я насправді дуже вірю в успіх своїх проектів. Тому на роботу в корпоративний світ я вирішила не повертатися (принаймні поки;), як кажуть англійці never say never)

І зараз я мама і дружина, яка працює вдома. У цьому безперечно є маса плюсів, але в той же час досить складно залишатися зосередженим і продуктивною.

І сьогодні я хочу поділитися з Вами секретами ефективної роботи вдома, які допомагають мені, і які я підгледіла на просторах інтернету в процесі підготовки цієї статті.

1. Довгострокове планування

Без цього, мені здається, взагалі нікуди. Якщо Ви зі своєю справою один на один, у Вас завжди є маса завдань, які потрібно виконувати. Але дуже важливо розуміти кінцеву мету всіх цих дій, щоб не перетворити їх на непотріб суєту.

Що потрібно зробити?

Візьміть аркуш паперу і пропишіть свої головні цілі і кроки по їх реалізації на найближчі три місяці. Чому саме три можна почитати в книзі 12 тижнів на рік.
Якщо коротко, то 3 місяці – це період, який не надто довгий і його можна досить докладно з великим ступенем ймовірності розпланувати. А також за цей час можна реалізувати досить масштабні цілі.
А після цього розпишіть в календарі, коли якісь етапи цих цілей повинні бути реалізовані, щоб відстежувати ступінь виконання цілей. А ще це допоможе Вам більш наочно побачити і зрозуміти, розмір і колір Вашого наступні 3 місяці.
І нарешті, визначайте головне завдання на кожен день, щось що наближає Вас до реалізації своїх цілей, і список поточних справ.

Про моєму досвіді планування за методом 12 тижнів на рік Ви можете почитати тут.

2. Виділене робоче місце

У мене якось відразу було виділено куточок для мого шиття, тому що швейна машина і стопки тканин повинні десь зберігатися, плюс тут же завжди під рукою у мене повинна бути прасувальна дошка та праска. Але читаючи інших майстрів і блогерів, знаю, що часто в цьому є проблема. Наприклад, майстрині в’язальниці можуть і на дивані перед телевізором в’язати і на кухні біля віконця і т.д.

На перший погляд в цьому і немає нічого особливого, але як показує досвід, в такому випадку майстру складно розмежовувати свій робочий час і час відпочинку. Ясна річ, що в’язати краще влаштувавшись покомфортнее, але от працювати за комп’ютером в ліжку в піжамі не варто ?

Фахівці за продуктивністю радять мати своє особливе робочий простір. Виділіть собі свій куточок, обладнайте його, купіть гарну канцелярію. Це місце повинно допомагати Вам перемикатися в робочий режим, бути більш зібраним і зосередженим, відокремлювати робочі справи від домашніх.

3. Час відпочинку

Передбачайте в своєму розкладі час для відпочинку. Я знаю по собі, коли ти зайнятий улюбленою справою, тебе це запалює, ти думаєш про це вдень і вночі. Але тут є свої підводні камені.

Робота в режимі нон-стоп, без перерв і вихідних, рано чи пізно перетвориться з улюбленого заняття в обридлу роботу. В цьому немає нічого надприродного, це просто особливість роботи нашого мозку. Робота в такому ритмі призводить до швидкого вигорання.

А тому, потрібно обов’язково передбачати в своєму розкладі час для відпочинку, тобто у Вашому щоденнику прямо так і повинно бути написано, наприклад: 14:00 – читаю книжку. Взагалі для мене відпочинок – це не «байдикування», відпочинок – це зміна видів діяльності. А звідси ще одна рекомендація.

Чергуйте в своєму розкладі різні види навантаження. Тобто у Вас має бути виділено час для якихось речей, які вимагають високої концентрації і зосередженості, після них заплануйте буферне час. Тобто час, коли Ви займаєтеся якимись поточними рутинними справами.

4. Інструменти планування

Не сподівайтеся на свою пам’ять. Є маса програм, додатків, блокнотів і щоденників для того, щоб Ви могли планувати свої цілі і справи. Тут не може бути відмовок, щоб цього не робити.

Особисто мій головний інструмент планування справ – це мій щоденник #So_easy_planner (природно ?). Він завжди лежить у мене на столі в розкритому вигляді, я бачу, що зроблено, що ще потрібно зробити. Ну і все, що стосується 12 тижневого року теж тут.

Просто вирішите, як особисто Вам найзручніше планувати свої цілі і справи, і в якому вигляді. Є маса програм для телефонів, якщо Ви віддаєте перевагу вести це в електронному вигляді. Або підберіть відповідний вам варіант паперового планування.

5. Домашні справи

Домашні справи – це, мабуть, один з найголовніших відволікаючих моментів роботи вдома. Кожна господиня знає, що домашні справи ніколи не закінчуються, завжди потрібно щось випрати, прибрати, погладити, приготувати і т.д. Тому я раджу приділити цьому моменту Ваше особливу увагу.

Виробіть для себе ритуали і щоденний розклад домашніх справ. Я, наприклад, вважаю за краще кожен день робити якісь невеликі завдання по дому, ніж потім витрачати цілий день тільки на прибирання. Я взяла основні принципи з відомої системи fly lady і трохи адаптувала їх під себе.

У моєму щоденнику заплановані 15 хвилин на дрібну прибирання і одна справа з прибирання кожен день. Я склала собі список справ по дому, які повинні виконуватися з якоюсь періодичністю і просто вношу їх у свій щоденник.

При цьому на домашні справи у мене виділено строго певний час. Все, що я встигла зробити за цей час, то зроблено. А що не встигла, буде зроблено в інший раз;). Так, я – не супер господиня і фанатизмом в цьому питанні не страждаю ?

6. Частіше виходити з дому

Ось тут точно моя область для розвитку. Ні, це не означає, що я сиджу вдома і нікуди не виходжу. Але зазвичай я рухаюся по певному маршруту (будинок – школа – магазин – будинок).

Як кажуть фахівці, і я повністю згодна, потрібно частіше бувати в якихось нових місцях, або в місцях, де Ви давно не були. Просто елементарна зміна картинки перед очима дає відпочивати нашому мозку, а як наслідок підвищується його продуктивність і в голову відразу приходять нові думки та ідеї.

Тому давайте разом заплануємо на найближчий час невеликі вилазки. Причому, це можуть бути як поїздки на природу, так і просто по місту. Пройдіться по вуличках, де Ви давно не ходили, або просто змініть маршрут, яким Ви зазвичай їздите або ходите в свої звичні місця.

Ну а якщо, раптом у Вас бувають дні, коли Ви взагалі не залишаєте стін улюбленого житла, то постарайтеся звести це до мінімуму, засвтавляйте себе вийти на вулицю і хоча б просто пройтися 15-20 хвилин по окрузі.

7. Короткі перерви

Рада, що Ви напевно вже зустрічали мільйони разів, але все ж таки … Людський мозок влаштований таким чином, що не може довгий час зберігати високий рівень концентрації на якомусь одне справі.

Фахівці рекомендують робити короткі перерви кожну годину роботи. Вирішіть, який режим буде зручніше для Вас, що дозволить Вам залишатися продуктивним. Наприклад, можна поставити таймер і після кожних 50 хвилин напруженої роботи, робіть собі 10 хвилин перерву, або ж співвідношення може бути 45/15 або 55/5, підберіть найзручніший варіант для Вас особисто.

Важливо! Під час своїх коротких перерв Ви повинні міняти положення тіла. Наприклад, якщо цілу годину Ви сиділи, то під час перерви обов’язково встаньте, зробіть пару вправ, потягніться, походите. Наприклад, можна дістати випрану білизну з машинки і розвісити його, ось Вам і вправи для тіла, і корисну справу по дому зроблено ?

8. Режим сну

Ось це останній пункт, але я б сказала, що це найважливіше. Я знаю, всі ми люди творчі й захопливі. Легко можемо захопитися новою ідеєю і засидітися до пізна за її реалізацією. А бувають і термінові замовлення, та інші дедлайни.

Думаю зайве говорити, що добре відпочили ми все ж працюємо краще і продуктивніше. Тим більше, що в довгостроковій перспективі всі ці недосипання позначаються на нашому здоров’ї. Так у мене теж бувають безсонні ночі.

І я взяла собі за правило обов’язково компенсувати відсутній сон. Я можу на наступний день дозволити собі трохи подрімати, уклавши днем ​​дочку спати. Або ж у вихідний обов’язково з нею вдень посплю.

Ось власне і все, чим я хотіла поділитися. Я звичайно, не чарівниця, і не можу сказати, що у мене все завжди ідеально організовано. Але ж ніхто з нас не ідеальний. Так, у мене бувають теж моменти, коли хочеться просто побайдикувати, і в цьому немає нічого страшного, головне не зависати в цьому стані;).

І коли приходить час продуктивної роботи і потрібно зібратися, я завжди згадую про ці правила і можу швидко повернутися в норму.

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я