Перш ніж починати бізнес, потрібно чітко уявити, що для цього потрібно, які труднощі доведеться долати. Бізнес з багаторічною успішною історією вдається створити в одиницях випадків, ще менше прикладів поєднання гарного прибутку і довголіття. Які ж складові успішного бізнесу, без яких навряд чи вдасться пробитися до успіху і утримати позиції?

З яких же складових складається успішний бізнес?

Як відомо, переважна більшість всіх створюваних бізнесів протягом найближчих років припиняє своє існування. Згідно зі статистикою, 80% підприємств закриваються протягом 5 років, 91% – протягом 10 років. Всього лише 3% з них вдається досягти річного обороту понад 1 млн доларів, і тільки 0,6% – понад 5 млн доларів. Але ж, як ми знаємо, головна мета будь-якого бізнесу – отримання прибутку.

1. Ідеї

В наш час, існує безліч ідей і задумів, серед яких, знайти неймовірно прибуткову не так вже й легко. До того ж, як не сумно, але бізнес в сучасності грунтується на самому звичайному “перекупити”. Ланцюжок цих перекупок може бути неймовірно довгим, і на кожній його ланці, вартість товару зростає, незважаючи на те що його якість не змінюється. Очевидно, що з такою системою прибуток буде мінімальним. Саме тому, дійсно успішним ваш бізнес буде тільки тоді, якщо в його основу буде покладено актуальні ідеї, які залишать у виграші, як виробників, так і покупців.

Придумати власну бізнес-ідею можуть досить багато людей. Деякі люди буквально фонтанують всілякими ідеями і бізнес-проектами, але далеко не всі з них успішно втілюються в життя. Наприклад, американець Джон Орінджер, перш ніж стати успішним бізнесменом, закрив до десятка своїх бізнес-проектів, оскільки вони не виправдали його очікувань. І врешті-решт йому пощастило: завдяки вчасно виниклої ідеї по створенню фотобанку йому вдалося стати мільярдером – власником цього віртуального фотобанку під назвою Shutterstock.

Свій геніальний проект придумав і Марк Цукерберг, відомий американський програміст – засновник соціальної мережі Facebook. За його словами, створюючи її, він всього лише хотів, щоб світ став більш відкритим і пов’язаним, і не думав про те, що з часом з’явиться компанія під такою ж назвою. Марк Цукерберг вважає, що головне в бізнесі – сконцентруватися на створенні чогось важливого: «Я просто працював над тим, чим би мені самому хотілося користуватися».

До речі, ідея створити банк фотозображень у вищезгаданого Джона Орінджера також виникла тому, що йому самому для роботи знадобилися такі зображення. А ті, які йому пропонували, коштували дуже дорого, і він не міг собі дозволити їх купувати.

Цікаво, що хоча прибуток і є метою бізнесу, для багатьох успішних бізнесменів, які самі заснували бізнес, а не отримали гроші в спадок, інтерес представляє саме процес заробляння грошей. Матеріальні блага, які вони в результаті отримують, їх цікавлять лише в тій мірі, наскільки вони спрощують їх життя.

Звичайно, бізнес-ідея не обов’язково повинна бути «на мільйон доларів», але вона повинна відповідати потребам сучасного ринку.

2. Створення бізнес-плану

Як відомо, основа успішного бізнесу – це бізнес-план. Він дає оцінку ринків збуту послуг або продукції, визначає позиції компанії на цих ринках, ставить короткострокові і довгострокові завдання, визначає потреби в фінансових, трудових, матеріальних та інших ресурсах і товарну номенклатуру, дозволяє оцінити ризики і рівень конкуренції тощо. Бізнес-план можна назвати покроковим керівництвом підприємця.

Створення бізнес-плану допоможе вам організувати свій бізнес і визначити цілі на майбутнє. Ви можете безкоштовно скачати шаблон бізнес-плану в Інтернеті і використовувати його в якості керівництва. Додайте дані про вашу компанію, персонал, продукти чи послуги, клієнтів, конкуренції, просування і потенційні ризики. Порахуйте всі витрати на запуск і перший рік роботи.

Бізнес-план – це той інструмент, який знімає рожеві окуляри з підприємців. Його обдумування і написання організовує, дозволяє поглянути на справу з іншої точки. Але головне, він допомагає виявити “дірки” в проекті і вчасно їх залатати. За усередненою статистикою, 70% компаній не виживають в перший рік роботи. 70% з інших банкрутують протягом другого року. І не останню роль тут відіграє відсутність бізнес-планування.

3. Завзятість, везіння і інтуїція

Здавалося б, це виключають одне одного поняття. Адже можна наполегливо, цілеспрямовано і наполегливо працювати на високий результат, але, не володіючи везінням і інтуїцією, великих успіхів так і не добитися. Той же Марк Цукерберг говорив: «Facebook – шикарний досвід, мені просто пощастило». Він вважає, що подібна ідея навряд чи коли ще його відвідає.

Дуже часто успіх компанії залежить від наполегливості її керівника, який діє цілеспрямовано, не сподіваючись на миттєвий результат. Фактор удачі відіграє не менш важливу роль, так як, дуже часто зміни в зовнішньому середовищі, можуть, як звести ваш бізнес до небувалих висот, так і опустити його в самий низ.

4. Відповідальність

Відкриваючи свій бізнес, необхідно представляти всю міру відповідальності, яку доведеться тепер нести, приймаючи «доленосні» для нього рішення. Відтепер необхідно буде вміти знаходити вихід з безлічі неприємних ситуацій, вирішувати щоденні проблеми – куди простіше бути просто підлеглим і відповідати тільки за свою ділянку роботи!

5. Конкуренція

Навіть маючи успішний бізнес, ніколи не можна розслаблятися, адже конкуренти не дрімають, вони також зацікавлені вивести свій бізнес на одне з перших місць. Можна сказати, що в сучасному світі навряд чи можливо знайти будь-яку галузь, де б була відсутня конкуренція. Тому той, хто хоче отримувати високий прибуток, повинен не забувати про постійне аналізі дій конкурентів і приділяти увагу дослідженню ринку.

Для того, щоб досягти успіху, необхідно буде займатися маркетинговими дослідженнями і аналізувати діяльність своїх конкурентів. Навіть, якщо ви забажаєте втілити в життя унікальну ідею, тобто величезна можливість того, що через якийсь час, ви відчуєте, як на п’яти наступають конкуренти, які осядуть у вашій галузі.

6. Ресурси

Під ресурсами розуміються матеріальні, людські, психолого, тимчасові, фінансові та інші ресурси. Зокрема, будь-який бізнес вимагає фінансових вкладень. Правда, ще в минулому столітті, щоб почати свій бізнес, були потрібні чималі гроші. У наше століття розвитку інформаційних технологій це зовсім необов’язково. Згаданий вище Джон Орінджер був небагатий, і всі свої накопичення витратив на покупку фотоапарата – знаряддя праці, що дозволив йому створити і розвивати свій бізнес.

7. Активні дії, спрямовані на кінцевий результат

З усіх людей всього лише 20% готові до постійних активних дій. У решти 80% відсутня здатність невпинно домагатися поставленої мети. Активності одних з них вистачає, наприклад, на півроку, інших – на місяць, а треті втрачають свій запал зайнятися бізнесом мало не на наступний день. Для створення ж успішного бізнесу необхідно мати особисту мотивацію і здатність активно діяти протягом тривалого часу.

8. Імідж і репутація компанії

Ще одна складова успішного бізнесу – позитивний імідж компанії, так як він підвищує її конкурентоспроможність, привертає увагу партнерів і споживачів, полегшує доступ до матеріальних, фінансових та інформаційних ресурсів. Імідж компанії може складатися як стихійно, так і формуватися свідомо. Фахівці вважають, що стихійне формування іміджу компанії може завдати їй значної шкоди.

Трапляється і так: наприклад, компанія, яка виробляє продукцію гарної якості, позиціонує себе на ринку як лідера. Однак інформація, представлена ​​на її сайті, має безліч нестиковок. При ближчому знайомстві з даною компанією під час відвідування належить їй заводу виявилася відсутність будь-яких покажчиків і вивісок з назвою цього підприємства. Крім того, в рекламі на сайті зазначалося, що виробництво модернізовано і застосовується найсучасніше обладнання. Насправді ж виявилося, що якість продукції, що випускається нерідко викликає претензії і не відповідає розрекламованого рівню. Таким чином, негативна оцінка іміджу дозволила виявити недоробки компанії.

Чимале значення має і імідж керівника. Наприклад, енергійна і вольова жінка, яка керує великою компанією, вважала за краще екстравагантний стиль в одязі і не розуміла, чому її рішення нерідко «гальмуються» директорами регіональних підприємств. Вони ж, у свою чергу, не могли брати участь у ролі серйозного ділового партеру жінку в прозорій блузці та з браслетом на нозі. Її боротьба зі стереотипами не увінчалася успіхом, і коли вона змінювала свій стиль одягу на діловий, вести бізнес їй стало набагато простіше

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я