Насамперед давайте розберемося з поняттями. Що ж таке Instagram? Це соціальна мережа і додаток, яка повністю орієнтована на фотоконтентом, а в минулому році користувачі отримали можливість додавати ще й короткі відеоролики (до 15 секунд). Як інструмент поширення інформації про бренд ця соціальна мережа сьогодні набуває все більшого значення для багатьох видів бізнесу.
Восени минулого року глобальна аудиторія Instagram перевищила 400 мільйонів користувачів, збільшившись на 100 мільйонів всього за 9 місяців. І їх число зростає в геометричній прогресії. Це робить її найбільш швидкозростаючою соціальної платформою серед усіх великих соціальних мереж світового рівня. Більш того, за даними аналітичної компанії Forrester Research, вона відрізняється ще й найвищим рівнем залученості з боку користувачів.

Одне з важливих переваг Instagram – легкість використання. Для того щоб почати, досить встановити додаток на смартфон і витратити хвилину-дві на реєстрацію. Наявність мобільного застосування робить контакт з потенційною аудиторією набагато простіше, адже це взаємодія без посередників у вигляді пошукових систем і інших платформ.

Для якого бізнесу підходить просування в Instagram?

Про те, для яких ніш бізнесу найкраще підійде даний канал просування, нескладно здогадатися, виходячи з самої концепції соціальної мережі і особливостей її аудиторії.

В першу чергу це ті товари і послуги, для яких можна без проблем створювати велику кількість якісного фотоконтентом. Наприклад, такі ніші, як косметика, дизайнерські аксесуари, туризм, товари для дому та інтер’єру, весільний бізнес, інтернет-магазини одягу, меблі, доставка їжі і т. П.

Фактично в більшості випадків мова йде саме про B2C-сегменті, так як для B2B інші соціальні мережі, ті ж Facebook і ВКонтакте в плані залучення клієнтів будуть набагато більш перспективними.

Instagram дуже добре підходить для просування саме інтернет-магазинів. Для України і Росії це поки новинка і зростаючий тренд, але ось на Заході є вже чимало прикладів з області e-commerce, коли інтернет-магазини використовують цю соціальну мережу як трамплін для старту бізнесу. А в подальшому Instagram вже перетворюється на основний інструмент для залучення клієнтів і формування лояльного спільноти.

Основний момент, від якого необхідно відштовхуватися, – маржа і середній чек. Якщо вони знаходяться на хорошому рівні, можна з упевненістю інвестувати в Instagram як в перспективний напрямок для розвитку бізнесу.
оформлення аккаунта

Перше, що потрібно зробити на шляху до успіху в Instagram, – зареєструвати аккаунт і зайнятися його оформленням. Для цього перейдіть на офіційний сайт і завантажте додаток під потрібну вам платформу – для iOS або Android.

Потім послідовність ваших кроків повинна бути наступною:

Зареєструйте обліковий запис. Для цього існує два способи: вхід під обліковим записом Facebook або реєстрація на основі адреси електронної пошти. Вибирайте саме другий варіант, так як в першому випадку ваш обліковий запис буде прив’язана до персональної сторінки в Facebook, що буде зайвим обмеженням.

Виберіть гарне ім’я. На цьому етапі вам запропонують створити ім’я користувача і пароль, а також вибрати зображення профілю. Це важливі кроки, так як вдале ім’я в Instagram легко впізнається і забезпечує впізнаваність бренду. А ось в кружечку, який відображається на головній профілю в соцмережі, виводиться фото, яке ви вкажете на етапі реєстрації. Це може бути і логотип вашого бренду.

Особиста інформація. Тепер вам запропонують ввести своє ім’я і телефон, до яких буде прив’язаний доступ до аккаунту. Це особисті дані, відображенням яких ви можете управляти на власний розсуд.

Заповнення профілю. У занедбаному додатку натисніть на свій профіль в правому нижньому кутку, щоб перейти до свого облікового запису, після чого натисніть на кнопку «Змінити профіль» (Edit profile) у верхній частині сторінки. Тепер ви можете заповнити решту інформацію про своїй сторінці, зокрема поле із зазначенням адреси веб-сайту. Це, до речі, єдине місце в Instagram, в якому можна використовувати URL-адресу.

Додайте перше фото. Почніть проявляти хоч невелику, але активність з першого дня своєї присутності в Instagram. В якості першого знімка можна додати фото свого офісу або продукції, яку ви продаєте або робите.

Як бачите, досить зробити всього 5 кроків, щоб створити представництво для свого бізнесу в цій соціальній мережі, причому зробити це можна абсолютно безкоштовно. Та й часу на реєстрацію та оформлення аккаунта у вас повинно піти зовсім небагато.

Формуйте правильні цілі

Робота, метою якої є сам процес, ніякої користі не принесе. Тому перше, що вам потрібно зробити, – визначитися з цілями, заради яких ви створюєте акаунт у Instagram. В даному випадку це може бути:

  • Збільшення обсягів продажів продукції.
  • Збільшення трафіку на сайт.
  • Підвищення впізнаваності бренду.

Цілі, які стануть основною для стратегії вашої роботи в Instagram, повинні бути чіткими і вимірними. Наступний важливий момент – розробка стратегії публікацій контенту. Як ви вже знаєте, ця соціальна мережа орієнтована переважно на фотографії. Тому в рамках опрацювання стратегії роботи з контентом ви повинні визначитися з такими моментами:

  • Як часто додавати нові публікації.
  • О котрій годині це робити (і в які дні тижня).
  • Визначитися з основними темами.
  • Сформувати контент-план на певний період.

При роботі з Instagram важливо робити нові публікації регулярно, але не дуже часто, щоб аудиторія не втрачала інтерес до вашого контенту через занадто високої частоти публікацій. Оптимальним варіантом вважається 1-3 поста в день.

Якщо ж говорити про час додавання, то тут вже багато що залежить від особливостей вашої цільової аудиторії. Тому отримати відповідь на це питання можна тільки досвідченим шляхом, експериментуючи з часом і інтервалом публікацій і заміряючи отриманий ефект.

Як отримати максимальну віддачу від Instagram?

Як і у випадку з будь-яким іншим інструментом маркетингу, при роботі над просуванням бізнесу в цій соціальній мережі можна виробити ряд рекомендацій, які дозволять отримувати найкращі результати.

Ось кілька порад, які є витягами з практичного досвіду багатьох маркетологів, які працюють з Instagram. І ми однозначно рекомендуємо занести їх в закладки – вони точно знадобляться вам в майбутньому.

Використовуйте якісні зображення.

У випадку з Instagram ви маєте справу з візуальним каналом розповсюдження та споживання інформації, тому якість фотографій в акаунті може зумовити його успіх. Варто уникати використання зображень низької якості і занадто «корпоративних» знімків.

Публікуйте в правильний час.

Переконайтеся, що ви додаєте нові повідомлення в той час, коли більша частина вашої аудиторії знаходиться онлайн. Наприклад, одні користувачі вважають за краще користуватися соціальними мережами переважно вранці, а інші – у вечірній час, після роботи. Якщо ви не впевнені в своїх припущеннях, експериментуйте, відстежуючи, коли на публікацію реагує найбільше число передплатників.

Відштовхуйтеся від інтересів аудиторії.

Компанія, яка займається будівництвом будинків, не може просто взяти і почати копіювати контент, який розміщує у себе розважальне співтовариство з метою завоювати популярність. Люди цього просто не зрозуміють. Унікальні якості цільової аудиторії бренду грають важливу роль, і потрібно в першу чергу враховувати їх інтереси і очікування.

Будьте послідовні.

Начебто і проста річ, але про це чомусь часто забувають. Додавайте нові публікації регулярно, якість і систематичність важливіше, ніж кількість. Краще додавати по одному фото раз в 2-3 дня, ніж за один зробити багато постів, а потім взяти паузу на два тижні.

Використовуйте правильні хештеги.

Найкраще використовувати хештеги, які відповідають інтересам вашої цільової аудиторії, замість того щоб додавати до постів найбільш популярні, але надто загальні і нерелевантні. Відштовхуйтеся від своєї ніші і потенційних захоплень більшості користувачів. В цьому плані вам може допомогти сервіс hashtagify.me, який хоч і англійською, але може надати хорошу допомогу при пошуку відповідників.

Яким буде їх оптимальна кількість? Тут немає якогось магічного числа, і оптимальним вважається використання 8-10 хештегів. Ні багато і ні мало, цілком достатньо для охоплення тематики. Доброю практикою вважається використання хештегом, унікального саме для вашого бренду.

Використовуйте геотегінг.

Актуальний рада для бізнесу, орієнтованого на певний регіон. Є категорія користувачів, які переглядають фотографії за певним місцем розташування, тому використання географічних позначок підвищує шанс привернути увагу такої аудиторії.

Експериментуйте з фільтрами.

Спочатку саме фільтри стали тією «фішкою», яка привернула в Instagram мільйони користувачів з усього світу. З їх допомогою навіть нудні на перший погляд знімки можна перетворити в маленькі шедеври.

Немає нічого поганого в експериментах з фільтрами, і, порівнюючи фото до і після обробки, ви можете вибрати найбільш вдалий варіант.

Покажіть застосування свого продукту.

Покажіть, як інші люди використовують ваш товар або яким чином послуга вирішує завдання, для якої призначена. Наприклад, для Instagram-профілю косметологічного кабінету це можуть бути фотографії до і після проведення процедур.

Не ігноруйте відео.

З урахуванням охоплення Instagram навіть обмеження у вигляді 15 секунд для тривалості відеороликів не стане проблемою на шляху перетворення їх в відмінний інструмент для маркетингу. Спробуйте використовувати його для того, щоб показати ваш продукт в роботі, продемонструвати повсякденну роботу в компанії, і головне – зробіть це без прагнення до продажів, просто для задоволення. Невеликий тур по офісу, ролик з виробництва, відео підготовки до вечірки – все це може вийти дуже цікаво, якщо поекспериментувати з подачею.

Спілкуйтеся з користувачами.

Просто зробити пост і бігти далеко не найкраща стратегія. Але і відповідати на всі коментарі теж не обов’язково. А ось відповіді на найбільш цікаві відгуки з боку користувачів – хороший спосіб створити довірчі стосунки зі своєю аудиторією і стимулювати активність з боку спільноти.

Запустіть конкурс.

Instagram, як і будь-яка соціальна мережа, є чудовою платформою для проведення конкурсів. Ви можете робити невеликі подарунки користувачам, які залишать кращий коментар до фото, або тим, хто поділиться ним і отримає найбільшу кількість лайків від друзів. Почитайте нашу статтю про проведення конкурсів для інтернет-магазинів, можливо, цей матеріал допоможе вам придумати цікаві ідеї для себе.

Розкажіть про людей.

Instagram – це соціальна мережа про людей, про нашу з вами життя і приємні моменти, які в ній відбуваються. Навіть якщо у вас бізнес-аккаунт, ніщо не заважає вам розповісти про людей, які за ним стоять, про закулісні моменти. Вашим передплатникам не цікавий бізнес як такий, набагато більше уваги залучать люди, які за всім цим стоять.

Розширюйте аудиторію за допомогою інших соц.мереж.

Можна робити репости з інстаграма в інші групи автоматично (onemorepost.ru) або інакше залучати аудиторію з вконтакте, facebook, однокласників.

Аналізуйте і робіть висновки.

Кількість ваших передплатників має набагато менше значення, ніж рівень їх залученості та активності в рамках вашого облікового запису.

Відстежуйте, які пости отримують найбільшу кількість лайків та коментарів, і використовуйте це для коригування своєї стратегії публікацій. Згодом ви навчитеся давати своїм користувачам саме те, що вони хочуть бачити.

Зусилля винагороджуються.

Як і у випадку з будь-якою іншою соціальною мережею, успіх просування в Instagram багато в чому залежить від того, чи вдасться вам привернути увагу потенційної аудиторії і побудувати співтовариство навколо свого бренду. Тому вашим головним завданням повинно стати визначення інтересів користувачів і побудова такої стратегії використання даного інструменту маркетингу, яка дозволила б залучити якомога більшу кількість послідовників вашого бізнесу в процес взаємодії з ним.

Для того щоб успішно використовувати потенціал Instagram для свого бізнесу, у вас повинен бути план. Ви повинні розуміти, які цілі стоять, хто є вашою аудиторією, мати уявлення про те, який контент їм подобається, що потрібно зробити, щоб залучити й утримати їх увагу.

Здавалося б, ну яка може бути користь інтернет-магазину від того, що люди активно лайкають і коментують фото з його продуктом на сторонньої платформі? Але ж справа в тому, що таким чином вони висловлюють свою зацікавленість, яка потім переростає в лояльність. І, коли в майбутньому у них виникне потреба в товарі, який ви пропонуєте, саме про вас вони згадають в першу чергу!

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я