Ваш заробіток на рукоділлі повністю залежить від того, скільки часу ви готові присвятити цій справі. Розрахуйте вартість одного виробу. Запам’ятайте скільки конкретно часу пішло на його виготовлення і порахуйте всю суму з вирахуванням витрат на матеріали. Але як же визначити вартість виробу, адже ваше завдання заробити на рукоділлі, а для цього нам необхідно не промахнутися з ціною готового продукту. Як варіант, ви можете запитати у своїх знайомих і близьких людей, за скільки б вони купили даний вид товару, якби той продавався в магазині. Можна свого роду влаштувати показовий аукціон серед ваших знайомих і подивитися яку максимальну суму готові запропонувати ваші друзі за вашу роботу. Мета таких дружніх аукціонів не влаштувати заробіток на рукоділлі, а зорієнтуватися на ціні вашого готового виробу.

Насправді існує багато формул ціноутворення. Кожен виріб ручної роботи створюється по-різному, застосовується різна техніка. Деякі прикраси (в моєму випадку) можуть бути зроблені з дорогими елементами (дорогоцінне каміння, золото, срібло), а деякі з полімерної глини. Деякі вироби вимагають 20 хвилин для збірки, а деякі виготовляються протягом тижня.

Ця стаття орієнтована для тих, хто створює вироби ручної роботи. Я поділюся з вами різними способами ціноутворення.

Коли ви починаєте формувати ціну на свої вироби ручної роботи, ви повинні взяти до уваги не тільки вартість витрачених матеріалів, але і свого часу, витрачений на виготовлення виробу.

Коли хобі є всього лише хобі, ми не замислюємося про вартість матеріалів. Ні, звичайно, замислюємося! Але не для майбутнього продажу ? Але коли ми вирішуємо перетворити хобі в бізнес і займатися цією справою серйозно, контроль над витратами повинен мати першорядне значення.

Розрахунок собівартості виробів

Іншими словами, у скільки вам обійдеться створення одного виробу. Для того, щоб порахувати собівартість, потрібно врахувати кілька елементів.

iak dіvchinі zarobiti groshі
як дівчині заробити гроші

Матеріали

Враховуйте абсолютно все, що ви використовуєте при створенні вироби, кожен елемент, навіть дрібні детальки (обрізки стрічок, друк маленького зображення і т.д.)

Вартість вашого часу або скільки ви собi платите в час

Якщо ви продаєте тільки в своєму регіоні, країні або в місцевому магазині, ви можете прорахувати годину робочого часу, відштовхуючись від середньої місячної зарплати у вашій країні. Тобто, ви берете середню з/п, ділите її на 22 робочих дня, потім ділите ще на 8 робочих годин. Ця формула не є правильною в плані кількості робочих днів і робочих годин, їх я привела для прикладу. Таким чином, ви можете вирахувати вартість години вашого робочого часу.

Якщо ж ваші покупці знаходяться в Європі чи на Заході, то годину вашого робочого ви вже ставите собі самостійно. Багато продавців встановлюють собі 5-10$ в годину. А ось в Америці більшість вибирають мінімальну ставку 10$ за годину. Тут уже все залежить від досвіду і майстерності. Якщо ви новачок, то можете сміливо брати 5$ за годину робочого часу. І навпаки, якщо ви вже досвідчений майстер, ваше ім’я знають уже багато покупців, то вартість години робочого часу набагато підвищується.

Накладні витрати

Також потрібно враховувати і накладні витрати – оренда приміщення для майстерні, електрику, газ, вода, реклама, упаковка, рахунок за інтернет і т.д. Ці витрати враховуються для того, щоб ви їх змогли покрити не “зі своєї кишені», не працюючи собі у збиток.

Ціноутворення

Як мінімум у вас має бути 100% націнка до собівартості товару. Але ще краще собівартість помножити на 2.4 або 2.5, так роблять багато продавців. Тобто, якщо собівартість вашого виробу становить 10$, то вартість виробу складе 24$ або 25$. У ці 14$ або15 $ входять всі супутні витрати. Не потрібно думати, що це чистий прибуток, так як вам потрібно ще купувати упаковку, платити за електрику, інтернет, рекламу, комісії і т.д.

Інші фактори, що впливають на вартість

Адже ви вже дослідили ринок і своїх конкурентів? Ви приблизно бачите яку ціну пропонують ваші конкуренти. Немає ніякого сенсу конкурувати з ними за ціною, тобто, зменшуючи свою вартість. На кожен товар є покупець! А щоб успішно продавати свої вироби і створити стійкий бренд (якщо можна так висловитися), потрібно дуже добре дослідити ринок і створити своє УТП (унікальна торгова пропозиція). Покупці, набуваючи ваш продукт, чекають висока якість роботи, яке відбивається на ціні. Якщо ж ціна на ваші вироби буде низькою, покупець може подумати, що якість вашої роботи або матеріалів не дуже хороше.

Після того, як ви склали роздрібну вартість вашого вироби, вам легше спланувати кількість продажів, щоб зробити вашу цільову прибуток.

Створіть розрахунок ціни для себе

Розробіть для себе формулу ціноутворення, яка підходить саме вам, і дотримуйтеся її.
Будьте в курсі зміни цін – вартість матеріалів і економіки в цілому.
Ваші ціни завжди повинні відображати якість. Якщо ви зробили якийсь виріб з меншим досконалістю, нехай це також позначиться і на його ціні.

Як я говорила вище, існує багато формул формування ціни. Всі вони різні, але ви можете вибрати для себе одну або ж створити свою власну.

Формула розрахунку ціни № 1

[(Час х $ / год) + 2 (вартість матеріалів)] х 1.1 = оптова ціна виробу

Оптова ціна х 2 = роздрібна ціна

У першому рівнянні ми вираховуємо, скільки часу витрачено на створення вироби, і множимо його на вартість години робочого часу, яку ви собі встановили. Множимо вартість матеріалів на 2. Чому? Напевно, ви використовуєте якісь дрібні детальки, вартість яких не так легко порахувати. Або ж клей, ви ж не станете розраховувати вартість краплі клею? Для цього тут ми і множимо вартість матеріалів на 2. Далі складаємо отриману вартість часу і матеріалів і множимо всі на 1.1 (в даному випадку це 10% накрутка на амортизацію: електрику, газ, вода і так далі і тому прибуток). У підсумку, ми отримуємо оптову вартість вашого вироби.

Помноживши оптову вартість на 2, ми отримуємо роздрібну ціну. При множенні вже автоматом враховуються і всі інші дрібні витрати: оплата комісії з продажу, реклама, листинги на Etsy, упаковка і т.д.

Якщо ви трохи в шоці від отриманої вартості, це нормально. Звичайно, якщо ваше виріб це, наприклад, кольє з квітами з бісеру, і ви в цілому витратили 12 годині на його виготовлення (час роботи без перерви, тут я іноді користуюся таймером), і годину вашого часу коштує 10 $, то ціна дійсно може трохи вас шокувати. Знову ж таки, все залежить від вашої майстерності та якості виробу. Але з іншого боку, не забувайте про те, що якщо покупець полюбив ваше виріб, але сам він таке зробити не може, швидше за все, він готовий розлучитися з вказаною вами сумою грошей.

Формула розрахунку ціни на продукт ручної роботи № 2

Матеріали + витрачений час = вартість товару

Вартість товару х 2.2 (можна помножити до 2.5 залежно від того, який прибуток ви хочете отримати) = Оптова ціна

Оптова ціна х 2.5 = Роздрібна ціна

Ці дві прості формули досить гнучкі, і ви можете налаштувати їх під свої потреби.

Раніше я розраховувала вартість виробу так:

  • вартість витрачених матеріалів
  • час роботи
  • комісії, відсотки
  • упаковка
  • доставка (хоч в магазині у мене і стояла безкоштовна доставка ?)
  • % Прибутку, яку я хотіла отримати
  • газ (якщо це була робота з полімерною глиною – духовку потрібно ще розігріти перед випіканням)
  • електрика
  • інтернет

Все це я підсумувала і отримувала вартість виробу. Але зараз я користуюся в основному другою формулою.

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я