Функціонал Інстаграма сильно урізаний: активне посилання на свій сайт, магазин або продукт ви можете дати тільки в профілі – один раз. Всі обговорення відбуваються в коментарях до фото. Під кожним продуктом давати посилання на його сторінку на сайті не вийде – такі посилання не клікабельні, а значить, не приносять користі. Доводиться писати: «Налітай – подешевшало, активне посилання в профілі». І міняти її під кожен новий пост. Вірусний ефект в Інстаграме мінімальний: не падають в стрічки друзів великі фото з приміткою «Вася Пупкін поділився» або «Васі Пупкину сподобалося». Новини про «сподобалося» і «підписався» є, але багато користувачів про них навіть не підозрюють – це треба зайти в свої повідомлення і провести пальцем не вниз, а вправо. Або натиснути на «Передплати». Та й там все виглядає так собі. Репости можливі, але тільки через додатки типу PhotoRepost, InstaRepost або просто Repost – і всім зазвичай лінь з ними возитися.

Що ж робити в таких суворих умовах?

1. Будьте прекрасні. Це головне. Зразки пишноти я вам показала. Якщо ви будете викладати похмурі зернисті фотки, на вас підпишуться тільки мама, тітка Зіна і кілька жалісливих друзів. Чи не постите чужі фото з інтернету. Суть Інстаграма – в ВЛАСНОМУ творчості. Це не безлика ВКонташечка з чужими цитатами і репоста. Багато активно використовують вбудовані фільтри Інстаграма і додаткові додатки типу Snapseed, Prizma або Da Vinci заради особливих ефектів. Але мода на все це давно пройшла. Навіть великий бум з приводу Призми ліг вже через пару тижнів, і все про неї забули. Мені здається, досить хорошою камери, і при бажанні можна злегка посилити деталі і насиченість в редакторі самого Інстаграма.

2. Виберіть яскраву і гранично лаконічну аватарку з урахуванням того, що в стрічці вона буде крихітної. Не забудьте вказати в профілі (BIO), чим ви займаєтеся, і дати посилання на свій сайт / магазин / паблік. Плюс всі інші контакти. Власне, це ваш єдиний шанс видати загальну інформацію про бізнес, тому текст продумайте як слід. Ніяких написів FollowBack, Взаємний фолловінг, LikeForLike, FollowForFollow і ось цього от всього.

Краще відразу переключитися на бізнес-аккаунт, тому що він дає розширений функціонал: детальну статистику, можливість платного просування, додаткові способи зв’язку і т.п.

На своєму сайті (якщо він у вас є) не забудьте повісити помітну кнопку, провідну в ваш профіль в Інстаграме. Можна навіть віджет прикрутити, щоб в ньому відображалися кілька останніх фото.

3. Як набирати передплатників вручну, безкоштовно і довго (альтернативний метод, «швидкий автопілот за гроші» – в пункті 4). Зробіть первинне наповнення профілю, виклавши пару десятків постів в грамотної пропорції: скажімо, 70% красивих фото продукту і 30% нейтральних і особистих фото. Після цього починайте підписуватися на представників вашої цільової аудиторії. Як їх шукати? Краще почати з хештегов. Забивайте в пошук в розділі «Теги» ключові слова, наприклад: фітнес, туризм, дизайн – тільки з вашої специфікою. Переглядайте профілі тих, хто використовує ці хештеги. Френд їх самих, їх коментаторів, підписки і передплатників, що підходять під ваші критерії (2 цифри зверху в кожному профілі). Дивіться, які ще придатні хештеги і геотеги використовує ця аудиторія, і ходите по ним з аналогічною метою.

Підписавшись на обраних користувачів, лайкати і коментуйте їх фотки – тільки в коментарів не спамьте і не просіть підписатися на вас, а пишіть щось людське, як звичайний читач, а ще краще – як експерт, який може сказати щось корисне по темі обговорення. Якщо привернете увагу, до вас зайдуть, подивляться вашу галерею, і, можливо, підпишуться у відповідь. Інстаграм – одне з небагатьох місць, де люди шукають красу в чистому вигляді (ми зараз говоримо про нормальних людей, а не про ботах і «туалетних качат» – дівчат-duckface, що роблять Селфі в туалетах). Освіжіть в пам’яті основні принципи просування бізнесу в соціальних мережах: для Інстаграма більшість з них теж підходить.

Тепер озирніться навколо і приділіть увагу конкурентам, подивіться, як вони ведуть свої акаунти, чому у них можна повчитися. І, звичайно ж, лайкать, френди і коментуйте їх передплатників! Можливо, хтось із них зацікавиться вами і з часом до вас піде. Передплачуйте і на тих, хто просто вас надихнув – такі профілі стануть джерелом нових ідей.

Популярні хештеги служать для залучення нових передплатників, а ще у вас повинна бути пара-трійка своїх унікальних хештегов. Коли будете їх підбирати, перевірте в пошуку Інстаграма, щоб більше ніде таких не було, інакше ваші пости перемішається з чужими. Потрібен один брендовий хештег (наприклад, # КафеРомашка) і ще парочка для різних категорій посад, наприклад для відгуків, окремих видів послуг, новин або цін (# КафеРомашкаОтзиви, # КафеРомашкаМеню і т.п.).

Поки вас ніхто не знає, ці хештеги не принесуть вам особливої ​​користі. Але все одно використовуйте їх з самого початку: у міру зростання вашої популярності за цими хештегом будуть ходити люди, які хочуть знайти більше інформації саме про вас. Згодом ваші брендові хештеги почнуть використовувати в своїх постах і відгуках самі лояльні клієнти – і ось це вже буде справжній успіх!

Приклад: я часто відвідую два заклади в своєму місті – лапшічную @little_flower_big_window і ресторан @mestoprotesto. Природно, фотографую там інтер’єри, свою компанію і їжу (ну а як без цього – світ же повинен знати, що я їм)) – і кожен раз ставлю їх брендові хештеги і геотеги. Ви не уявляєте, скільки моїх знайомих теж стало ходити в ці місця після моїх публікацій! Але ж таких шанувальників як я у цих закладів багато – і кожен робить те ж саме.

Для того щоб передплатники знали ваші унікальні хештеги, не тільки ставте їх під кожним постом, але і час від часу залучайте до них окрему увагу, закликаючи передплатників використовувати їх у себе. Якщо у вас є оффлайн-магазин, кафе, салон або яке завгодно місце, куди клієнти приходять ногами, а не тільки віртуально, заведіть геотегов, а свої хештеги напишіть в закладі на видному місці. До Геотеги привертати увагу необов’язково – люди самі його знайдуть.

6. Тепер повернемося до наших фотографій і текстів. Якщо говорити про частоту публікацій, не раджу постити багато фото поспіль: це всіх дратує, тому що користувач не може пробитися до наступних фотках крізь масив ваших, без виснажливого скролінгу. Імовірність відписки при цьому – 90%. Та й взагалі одного поста в день (максимум трьох в різний час) цілком достатньо. Якщо раптом фотографій дуже багато, ви можете збирати їх в колажі за допомогою додатків LiPix, InstaCollage та ін. А ще краще робити альбоми, тим більше, зараз фото в них не повинні бути виключно квадратними. Формат може бути будь-яким, але однаковим для всіх фото одного альбому. Для власників інтернет-магазинів альбоми – справжня знахідка, тому що дозволяють показати товар у всіх ракурсах або в різних кольорах (або до 10 різних товарів), які не захаращуючи людям стрічки.

Якщо все ж складаєте колаж, пам’ятайте, що багато користувачів переглядають стрічку з телефонів, і зображення виходять дуже дрібними. Дроблення на колажі може остаточно зіпсувати ефект, так як ніхто просто нічого не розгледить. І, заради Бога, не «прикрашайте» колажі різнокольоровими рамками, завитками, смайликами і котиками. Це виглядає жахливо.

7. Не налягайте на рекламу. Подивіться, як вищевказані акки розбавляють пропозицію продукту нейтральними постами і особистими фото. Навіщо потрібні ваші особисті фотографії в бізнес-акаунті? Останнім часом дедалі важливішим стає персоналізація: люди хочуть бачити, хто стоїть за брендом, що це за людина, чим живе, як заснував бізнес, з чого починав, як прийшов у успіху і т.п. Тому ваше обличчя і слова, звернені до передплатників, повинні періодично з’являтися серед публікацій. Storytelling тут особливо гарний: він поліпшить ваш імідж і підвищить інтерес до вас. Але постів, що ілюструють товари і послуги все-таки має бути більше: заходячи в ваш профіль, людина бачить мініатюри всіх фото. І вони повинні складатися в якусь загальну концепцію і давати зрозуміти, чим ви займаєтеся, що пропонуєте.

При бажанні спробуйте платні рекламні пости, як в Фейсбуці або Shoutouts (шаутаут – це коли ви платите відомому у вашій ніші інстаграмщіку з великою кількістю передплатників, щоб він вас порекомендував своєї аудиторії). Про це я розповім як-небудь окремо, тому що тема велика, а стаття і так вийшла величезна.

8. Під кожним фото продукту пишіть цікавий (душевний, смішний) коментар, як це роблять, наприклад, мої нові кумири @buterbrotbar. Ось ці хлопці – магазин шапок @ prostoshapka.ru і гастробарі @kashtanilos – теж красені. Якщо можна дати якийсь корисну пораду, теж не лінуйтеся – згадайте про навчальному маркетингу. Його практикує, наприклад, кав’ярня @skuratovcoffee: у них все бариста по черзі розповідають про сортах кави, зборі, обсмажуванні, приготуванні і т.п.

Не забудьте про описи товарів: розмір, матеріал і т.п. Ціну завжди пишіть відразу! Всі ненавидять, коли продавець приховує ціни, і доводиться ставити питання в личку, а потім три дні чекати відповідь. Через таку ось незрозумілою скритності продавці втрачають більшу частину потенційних клієнтів.

9. Дуже добре, якщо ваш бізнес дозволяє викладати фото «до і після» – в колажі або альбомах. Це підходить всім, хто займається, наприклад, дизайном інтер’єрів, ремонтом, ландшафтним дизайном і будь-якими видами благоустрою. Процес переробки якийсь хрущовки в стильну студію та інші чарівні перетворення з поганого в хороше – це завжди потужний магніт для безлічі людей. «До і після» також розкішна тема для всіх, хто зайнятий в індустрії краси (косметологи, майстри манікюру, перукарі, стилісти, візажисти). Фотографії з перетворенням попелюшок в принцес мають величезну притягальну силу. Не кажучи вже про те, що складно придумати більш ефективну рекламу ваших послуг, ніж конкретний результат.

10. Не забуваємо про відео! У стрічці Інстаграма ролики програються автоматично, без натискання, так що їх бачить більшість ваших передплатників. Зараз відео обмежені однією хвилиною, але багато умільці примудряються в цю хвилину втиснути цілий міні-фільм. Тут на думку в першу чергу приходять кулінари, такі як @sochetaizer – ці хлопці просувають кілька видів сирів і викладають виключно відео-рецепти простих страв з цими сирами. Судячи з кількості лайків, народ від них в захваті. А взагалі відео-формат може приміряти практично кожен аккаунт – від рок-музиканта до дизайнера одягу.

11. Відповідайте на всі коментарі та питання клієнтів терпляче і ввічливо, а не як @polkadot_store в цій гілці (коментарі скривджених клієнток господарі вже подтерлі, але підпис до фото «дівчинки, що не тупите» поки на місці). Ось так буває, коли у магазина відмінний фотограф, але не дуже вихований господар або SMMщік.

12. Слід зазначити, що жінок в Інстаграме набагато більше, ніж чоловіків (близько 70% – за останніми даними), і основні споживачі «краси в чистому вигляді» – саме вони, хоча просунуті креативні чоловіки теж трапляються. Щоб знайти підхід до всіх, озбройтеся знаннями своєї цільової аудиторії.

SFS в Інстаграмі

В останні роки Інстаграмі популярний метод безкоштовної розкрутки під назвою SFS (Shoutout for Shoutout: «Я кричу про вас, а ви про мене»). Це взаємний піар і обмін фото між користувачами. Від звичайного шаутаута це відрізняється тим, що ніхто нікому не платить, а відбувається щось на зразок бартеру. Суть SFS приблизно така:

1. Ви – ініціатор, і ви вирішуєте наростити аудиторію за допомогою SFS-акції (мається на увазі, що у вас вже багато класних фоток і постійних передплатників).

2. Ви оформляєте і постите картинку з написом SFS і хештегом #sfs. Пишете під нею коментар приблизно такого змісту: «Пропоную взяти участь в моєму SFS. Додайте в своєму профілі будь-яку з моїх фотографій, додайте в коментар мій @username, відзначте мене на моєму фото, а потім поверніться сюди і відпишіть під цією картинкою: «Готово». Я зайду в ваш профіль, виберу одну з ваших фотографій і запощу у себе ». Текст не зобов’язаний бути таким убогим. Я виклала зміст, а креатив за вами.

3. Всі, хто теж хоче просунути свій профіль або просто безкорисливо вас любить, беруть участь в акції, викладаючи у себе ваші фото, відзначаючи вас і рекомендуючи підписатися. Ви відстежуєте коментарі «Готово» і ходите по профілях. При цьому можете вибирати тільки «вигідний» обмін з користувачами, які мають багато передплатників, можете влаштовувати жорсткий відбір кращих профілів (зрозуміло, що не всякий захоче тягнути до себе котиків, ліфтолукі або тих же «туалетних каченят»), а можете з ввічливості охопити всіх , хто охопив вас – вирішуйте самі. Ви не зобов’язані надавати відповідну послугу кожному добровольцю (якщо в умовах не вказали зворотного), але ті, кого не вибрали, часто ображаються і видаляють фотографії ініціатора.

4. Фото викачуються за допомогою програми InstaSave – просто так Інстаграм не дозволяє зберігати картинки. Ну або можна робити скріншоти і обрізати все зайве. Ви можете викладати чужі фото, збираючи їх в колажі, а можете постити solo – тобто, по одній фотографії від кожного учасника. Зазвичай це обмовляється відразу в умовах під картинкою ініціатора SFS.

5. Досвід показує, що перевага отримують профілі, витримані в єдиній тематиці (від випічки до фітнесу), єдиній стилістиці, кольоровою гамою і т.п. Загалом, вітається концептуальний підхід. Також важливі коментарі автора до кожного фото.

6. У будь-якому випадку, не забувайте відзначати автора на його фото, а також вказувати його @username. Також необхідно зробити нехай короткий, але утішний коментар про автора і його роботах. Ну і зафолловьте всіх, хто відгукнувся учасників, якщо не зробили цього раніше.

7. Звичайні користувачі, які не беруть участі в SFS, але такі, що шукають свіжих вражень (такі як я), із задоволенням розглядають колажі і ходять за профілями, підписуючись на нових авторів чисто для задоволення. Кількість передплатників зростає у всіх учасників. Однак зловживання цими акціями в одних і тих же колах поступово починає всіх напружувати, одні і ті ж фото миготять в стрічці все частіше, а заклики до SFS у великій кількості дратують. Деякі вже жартують, що це розшифровується як Spam for Spam. Так що знайте міру.

8. Після закінчення акції первинна картинка із закликом зазвичай видаляється ініціатором, а чужі фото залишаються, якщо інше не обумовлено в умовах SFS.

Взагалі, нові різновиди SFS і інші варіанти розкрутки в Інстаграме (та ж реклама в сторіз, наприклад) з’являються мало не щодня, так що я ледве встигаю, а іноді і не встигаю оновлювати цю статтю. Так що тримайте руку на пульсі самі!

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я