У попередній статті ми розповідали, як підготуватися до піврічного подорожі по Індії. Сьогодні поговоримо про те, як можна самостійно профінансувати таку поїздку, заробляючи на фотостоках. Для того, щоб зрозуміти, як можна заробляти в подорож фотографією, давайте розберемося, як працюють фотобанки. Зазвичай фотостоки – це додатковий або постійний дистанційний заробіток для тих, хто вміє користуватися фотокамерою, програмою Photoshop і має базові знання англійської мови. Ми давно чули про таку можливість, але руки чомусь ніколи не доходили – нам таке заняття здавалося безперспективним. Це вимагає великої самоорганізації і на перших етапах не приносить гроші. Спочатку нам не хотілося інвестувати власний час і зусилля не зрозуміло будь-що, і спробувавши, ми кардинально змінили наші погляди. Чи варто зареєструватися на фотостоках? Так, якщо ви фотографуєте і якщо комусь, крім вашої мами, подобаються ваші роботи. І не важливо, що ви знімаєте. У світі знайдуться ті, хто захоче придбати ваші знімки. Ні, якщо ви не готові самостійно організовувати час, регулярно! знімати, обробляти і завантажувати фотографії на сайти. Скільки платять на мікростоках? Заробіток залежить від якості, кількості фотографій в портфоліо і правильно підібраних ключових слів. Нові фотографії потрібно завантажувати на мікростокі регулярно, тому що в залежності від цього формується ваш рейтинг. Чим він вищий – тим частіше вашим потенційним клієнтам показувати вашу роботу. В середньому гонорар фотографа складає 25-30% від вартості продажу, але кожен фотостоками встановлює власні ціни на фоторафии. Наприклад, якщо покупець заплатив за фото 1 $, то ви отримаєте 0,30 $. Здається, що це мало. Так, але якщо ви продаєте по 100 і більше фотографій в день, то в місяць виходить пристойна сума. А якщо ви продаєте фотографії ще й на декількох фотостоках, заробіток буде ще більше! Розподіл виглядає приблизно так: З портфоліо з 100-300 фото отримуєте 50-100 $ в місяць. З портфоліо з 300-1000 фото отримуєте 100-400 $ в місяць. З портфоліо з 1000-3000 фото отримуєте 400-1000 $ в місяць.
Хто купує фотографії на фотобанках? Коли ми організуємо фотозйомки для стоків, завжди намагаємося уявити, хто є потенційним покупцем. Це можуть бути: власники сайтів і блогів різної тематики для ілюстрування своїх статей. У світі не прийнято красти фото з пошукових систем, це вважається неприйнятним, особливо для людини, яка себе поважає; фірми і організації для візуалізації своїх презентації, доповідей, сайтів; видавці книг, календарів, візуальної продукції тощо; рекламні агентства, думаю, всім зрозуміло для чого, додам, що для невеликих рекламних кампаній вигідніше купити недорогу фотографію з правами на її комерційне використання, ніж організувати власну фотозйомку за сотні або тисячі доларів; дизайнери продукції, інтер’єрів (для спрощення своєї роботи і пошуку готових рішень); редакції і медіаізданія – для статей і новин (на деяких фотобанках є спеціальний розділ editirial, куди фотографи можуть завантажувати фотографії, які ілюструють певні проблеми в світі, та фото з подій, без модельних релізів, з логотипами різних марок); звичайні люди для ілюстрування своїх індивідуальних потреб і, мабуть, багато інших, кого нам навіть важко уявити. З чого почати? Ми радимо починати з трьох сайтів, якими самі користуємося, бо вони прості і зрозумілі: fotolia.com – щоб почати роботу, досить зареєструватися. Іспиту немає, та кожну роботу переглядає модератор – вона повинна відповідати технічним вимогам. Після того, як завантажте сюди понад 50 робіт і отримаєте перші гроші, можна переходити до більш серйозних сайтів, таких як Шатерсток. shutterstock.com – для реєстрації на сайті необхідно пройти іспит. Для цього треба вибрати десять найкращих своїх фотографій, І хоча б сім з них задовольнять за своєю якістю і сюжету модераторів, ви отримаєте статус contributor і візьмуть до спільноти. Якщо вам відмовлять, то докладно пояснять причину і запропонують виправити помилки. istockphoto.com – на іспит необхідно подати три фотографії. Також є теоретичний тест, який легко пройти, прочитавши технічні вимоги сайту та форуми. Знімки мають «відлежатися» кілька місяців, поки підуть продажу. Сайт любить художні та оригінальні фотороботи.

Що фотографувати для мікростоков? Тематика фотозйомок залежить тільки від ваших уподобань і можливостей. Але ми радимо проаналізувати, на що зараз є попит. Подивіться, що купують на фотостоках, подумайте, які свята скоро пройдуть, і робіть тематичні зйомки. Найкраще – фотографувати те, що у вас круто виходить, або унікальні речі, до яких в більшості доступу немає, а у вас є. У початківців буває багато стереотипів про те, що потрібно фотографувати і товари на фотостоках. Давайте розвіємо деякі з них: Міф 1: продаються фото на бізнес-тематику і речі, сфотографовані на білому тлі Частково правильно, це все продається, однак цю нішу стали заповнювати досить давно – в кожній з них є популярні автори та фотографії. Їх багато, і вам буде важко скласти конкуренцію тим, хто заробляє на цьому давно. Варто подавати тематику по-новому. Наприклад, ми фотографували роботу справжнього офісу з працівниками, які використовують сучасні пристрої мають реалістичні і різнопланові емоції. Популярним напрямом бізнес-зйомки є робота фрілансерів в неформальній обстановці, кафе або на природі. Предметна фотозйомка добре продається на фотостоках. Більшість об’єктів вже були відзняті на білому тлі, тут є свої популярні ракурси найбільш продаваних. Щоб не повторюватися, ми з чоловіком почали освоювати зйомку речей в реальних умовах або на дерев’яних або інших натуральних поверхнях. Так можна фотографувати все, що завгодно, – композиції на святкову тематику, їжу, подорожі, бізнес тощо. Їжу краще знімати з початку приготування до моменту поїдання. Такі кадри часто шукають кулінарні журнали.

Міф 2: стоки – вбивство творчості Хоча стоки і мають певні рамки за якістю, існує безліч тем для фотозйомки. Можна розвиватися в вузькій області. Наприклад, в фешн-, сімейної фотознімків чи фуд-фотографії, а можна не концентруватися на чомусь одному і пробувати себе в різних галузях. Нам подобається другий варіант, тому що завжди є куди розвиватися, а кожна наступна тема складна і цікавіше попередньої. На фотостоках місце для художньої фотографії, її часто купують для листівок, ілюстрацій, але так, конкуренція велика. Міф 3: чим більше фотографій в портфоліо, тим краще Це, звичайно, правда, але після того, як в портфоліо набереться кілька сотень фото, варто починати покращувати якість, знімати щось цікаве. Якість фото не гарантує його успішний продаж. Як ні парадоксально – головною помилкою новачків є поганий вибір ключових слів. Якщо фото має неправильний опис, людина, яка шукає, можливо, саме ваш знімок, просто не зможе побачити його серед завалів інших зображень. Існують сервіси, які допоможуть правильно підібрати ключові слова. Або вчіться робити це самостійно – точно описувати важливі моменти, проте не надто занурюйтесь в деталі.

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я