Сучасний бізнес тренд «хендмейд» (handmade), висловлюючись метафорично, харчується водами кількох «річок» відразу. Мова, звичайно, йде тут про кілька більш глобальних і значущих трендах, на злитті своєму утворили цей химерний об’єкт нашого милування – хендмейд.

З одного боку, причиною виникнення світового тренду стала звичайна пересиченість масового споживача фабричним ширвжитком, який раніше її повністю задовольняв. Те, що колись було в дивину – нова річ, що зійшла з конвеєра – модна, «як у всіх», то тепер викликає лише нудьгу і роздратування. Можна сказати і так, що зараз змінилися полюса – мейнстрімом стали речі, виготовлені «за кресленнями інженерів», речі оспівують успіх промисловості і міць людського розуму. Розум – не в моді (в моді – почуття), промисловість, як з’ясувалося, тільки забруднює нам навколишнє середовище. А ось модною пікантною новинкою, що вказує на твою прогресивність, став якраз-таки тренд хендмейд – зроблені вручну, кустарним способом вироби.

Що ж ще живить наш бізнес тренд, роблячи його таким повним?

З іншого боку, це повернення старого політекономічного гасла «Назад до прядки». Був такий лозунг у визвольного руху в Індії, яке очолював великий Ганді. Великобританія не хотіла «відпускати» від себе Індію, і одним з серйозних інструментів впливу англійців на індусів була заборона на власне внутрііндійское виробництво тканин, і обов’язок купувати тільки англійські тканини.

Звичайно, колоніальні господарі не дозволили б ніякому індуса стати бізнесменом, відкрити фабрику чи завод, щоб робити тканину на продаж. Але ось чого вони ніяк не могли передбачити, так це того, що кожен індус візьме в руки бабусину прядку і стане в домашніх умовах сам робити собі матеріал на одежину і з нього ж шити – і чоловік і жінка. (Ніхто ж не може заборонити нашим умільцям в’язати у себе вдома шарфики і потім їх носити?)

Кампанія була прийнята індусами настільки серйозно, що англійці просто розорилися на незатребуваних тканинах – але ж це була головна «міць» цієї держави, все одно як у Росії раптом перестали б купувати нафту …

Сучасний бізнес тренд «хендмейд» дещо успадкував від цієї політичної доктрини Ганді. Але повніше це розкривається в третю складову.

По-третє, світовий тренд «хендмейд» харчується антиглобалістськими настроями, зокрема, антиамериканськими. Таким чином, хендмейд, зроблений вручну, стає активним творчим запереченням «американського способу життя», американської масової культури.

Цікаво, що ідея ця (протест проти американської масової культури) зародилася як раз-таки … в самій Америці. Тоді, в 60-х рр. ХХ ст. ескапістські налаштовані хіпі починали освоювати ремесла корінних народів Америки – індіанців і виготовляти все, що могли, вручну або на примітивних верстатах. Ви добре можете собі уявити типовий зразок «хендмейд», швидше за все у цього виробу будуть проглядатися чітко «етнічні» риси, що ріднять його з експонатами етнографічного музею. Отже, головний девіз хендмейд в цьому виміру: «Хай живе незагального вираз обличчя!».

І, нарешті, в четвертих – загальна «психологизация» нашої нинішньої масової культури диктує нам нову цінність – цінність самостійної психотерапії через ретрит, медитацію, мануальний працю, тісне зіткнення з «живим життям» (кращий приклад – м’яти глину пальцями. Чи давно ви це робили?). Ось це оспівування постійного творчості, сприйманого і як «арт-терапія» і як подорож «до витоків своєї душі» і викликає до життя хендмейд в не дуже політизованих шарах суспільства.

У цьому сенсі у хендмейд (на наш погляд) велике майбутнє.

Це відомий (всім любителям англомовного інтернету і рукоділля – одночасно), американський сайт etsy.com, де продаються речі hand-made.

Його автор Ерін Уелас – працює вдома матуся, яка майструє одяг, сумки та різні аксесуари своїми руками і успішно продає їх через свій сайт.

Починала Ерін з того, що пошила сама слінг для свого малюка, тому що в магазині ця річ коштувала дорого. Заняття їй сподобалося, і вона пошила кілька слінгів на продаж, частина з яких продала через сайт. Потім вона спробувала шити сумки і аксесуари, що їй теж вдалося. Слава американської мами була така, що, повторимо, Etsy став брендом-синонімом рукоділля в мережі взагалі.

Etsy – міжнародний ринок для продавців хендмейд товарів

Німецька компанія DaWanda створила портал, який дозволяє всім бажаючим підприємцям і покупцям спробувати свої можливості в сфері дизайну власних виробів – сумок, прикрас, предметів інтер’єру, аксесуарів, ковдр, товарів для дітей, одягу і так далі. Це міжнародний ринок для незалежних споживачів, створюють товари хенд-мейд.

Тепер на сайті Style Lab section, вони можуть створювати речі свого власного стилю і робити замовлення на їх покупку. У чому новий портал DaWanda і вже відомий Etsy, схожі, але на Style Lab section, не тільки підприємці можуть продавати свої творіння, а й споживачі можуть творити, створюючи унікальні вироби, а також заявляючи про свої уподобання і бажаному виробі.

Вивчивши переваги покупців і вловивши загальні тенденції в світі моди і дизайну з маркетингових досліджень, дизайнери легко зможуть зробити ту річ, або колекцію, яка буде користуватися попитом.

Foodzie – їжа хендмейд

Споживачі, які зацікавлені в хенд-мейд товари, мають ресурс Etsy, на якому вони знаходять свої твори мистецтва. Тепер з’явився новий такий же ресурс, але для харчових гурманів – Foodzie.

Це маркетингова платформа, покликана допомогти споживачам знайти і купувати їжу у дрібних виробників або окремих фахівців. Сайт фокусує свою увагу на дрібних підприємців і їх здорової органічної їжі і продуктах, дозволяючи створювати свої магазини і продавати товари.

На сторінках сайту міститься інформація про продукт, його складі, алергенів, фотографії, а також інформація про людей, які мають відношення до цього продукту. Foodzie заробляє на комісії, яку він бере з продавців, її розмір становить 20% від кожної угоди. Foodzie залишає 80% прибутку своїм партнерам, на відміну від своїх конкурентів, які зазвичай беруть комісію в розмірі 50%.

Golden Hook – шапки від бабусь

Шапки від бабусь ось ще один ресурс – Golden Hook. Природно, створений він не за власним геніальному почину, а в камку чергової міжнародної місії типу “Турбота про літніх”. Але ідея вийшла відмінна, без сміху. Увага – тепер бабусі, в’яжучі теплі речі можуть стати героїнями Інтернету і вільними підприємцями.

Ресурс Golden Hook. дозволяє покупцям знаходити «бабусь», які б пов’язали їм теплу шапку.

Користувачі починають процес дизайну з вибору форми майбутньої шапки – класична, довга, з бубоном і т.п., потім вибирають колір, деталі, розмір. Наступний етап – це вибір так званої бабусі – виробника шапки з бази даних сайту Golden Hook.

Всі кандидати в базі представлені з фотографією і короткою біографією. Після того, як вибір зроблено, бабусі надсилається повідомлення – повідомлення. Фішка в тому, що на в’язаному виробі бабусі ставлять своє ім’я в якості торгової марки.

Вартість таких хенд-мейд шапок починається від 42 євро. В епоху товарів масового виробництва, унікальність персоніфікованих товарів, у яких є своя історія, додає їм цінності і вигідно відрізняє від інших товарів на ринку.

ЗАЛИШИТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, залиште свій коментар!
Введіть тут своє ім’я